FAQ – Často kladené otázky

Prečo sa poistiť na ERASMUS+ prostredníctvom portálu studujcestuj.sk?

Individuálne komplexné cestovné poistenie na portáli studujcestuj.sk je špecificky prispôsobené požiadavkám programu ERASMUS+, ako aj všetkým študijným programom pod záštitou SAIA. Ako jeden z prvých portálov na slovenskom trhu ti ponúkame poistenie pre všetky typy mobilít a programov (pre študentov aj vyučujúcich), ktoré kryje všetky prípadne riziká a je univerzálne pre všetkých účastníkov mobilít. Zároveň si ľahko vybavíš letenku, ubytovanie a víza za najvýhodnejšie ceny.

Ako uzavriem zmluvu komplexného cestovného poistenia?

Poistnú zmluvu si vieš jednoducho uzatvoriť sám cez našu online kalkulačku na portáli studujcestuj.sk, ktorá ťa bude viesť krok za krokom.

Čo všetko si viem poistiť?

Vďaka nášmu cestovnému posteniu máš kryté liečebné náklady už v balíku Optimum. V strednom  balíku Štandard máš krytý úraz, zodpovednosť za škodu voči tretím osobám, unikátnu zodpovednosť za škody spôsobené na veciach patriacich škole či prijímajúcej organizácii počas tvojej praxe,  batožinu, storno objednanej služby, predčasný návrat, meškanie letu a samozrejme asistenčné služby. V najvyššom balíku Exclusive je okrem vyššie uvedených poistení zahrnutá aj právna ochrana.

Čo navyše získam?

Prostredníctvom portálu studujcestuj.sk si vieš kúpiť letenku do celého sveta za výhodné ceny a taktiež požiadať o víza, ktoré pri objednaní nášho cestovného poistenia a letenky získaš so zľavou. Taktiež naše cestovné poistenie môžeš využiť nielen počas mobility, ale aj na cestovanie po celom svete. Ako jediní ti ponúkame v Štandard balíku poistenie storna zakúpenej služby (letenky, lístok na vlak alebo autobus, ubytovanie,…) GRÁTIS! Ak ti bude meškať let, pomôžeme ti v rámci EU legislatívy získať kompenzáciu.

Prečo neuzavrieť bežné cestovné poistenie?

Cestovné poistenie cez portál studujcestuj.sk je špeciálne vytvorený poistný produkt šitý na mieru študentom, vyučujúcim a zamestnancom univerzít pre potreby mobility programu Erazmus+ ako aj ďalších mobilít z ponuky SAIA. Oproti ostatným poisteniam kryje zodpovednosť za škody voči tretím osobám alebo na hnuteľných veciach, ktoré budeš počas svojej mobility používať v škole alebo u prijímajúcej organizácie.

Aká je spoluúčasť?

Poisťovateľ neuplatňuje spoluúčasť v prípade poskytnutia poistného plnenia.

Ako a kam zaplatiť poistenie, letenky alebo víza?

Úhrada za poistenie smeruje priamo na účet poisťovne. Poistné môžeš uhradiť prostredníctvom internetbankingu, platobnej brány 24pay alebo priamo vkladom na účet v banke. Ak si objednáš cez nás aj letenku, do mailu ti príde priamo rezervácia s pokynom k úhrade. Sumu za letenku môžeš uhradiť prevodom na účet, vkladom v banke, či prostredníctvom tvojej platobnej karty. Pozor však na to, že suma musí byť pripísaná ešte v ten deň na účet spoločnosti vydávajúcej letenky. V prípade objednania víz ťa bude priamo kontaktovať náš vízový asistent, ktorý ti vysvetlí, ktoré doklady nám bude potrebné poslať. Faktúru, ktorá ti bude zaslaná na mail, môžeš uhradiť cez internetbanking, vkladom na účet alebo prostredníctvom VIAMO.

Ako rýchlo budem mať vybavené víza?

Štandardne vybavujeme víza v priebehu 14 dní od prijatia úhrady faktúry za víza a doručenia všetkých potrebných dokladov. V prípade, že sa veľmi ponáhľaš, môžeš si zvoliť službu expres do 7 pracovných dní.

Čo v prípade poistnej udalosti?

Ak sa ti niečo stane v zahraničí, kontaktuj ihneď asistenčnú službu, ktorej číslo nájdeš na asistenčnej kartičke poistenia. Budú od teba potrebovať číslo tvojej poistnej zmluvy.

V prípade ošetrenia u lekára si starostlivo uschovaj originál lekárom podpísanej lekárskej správy, doklad o úhrade v hotovosti, doklad o zakúpení liekov, originál dokladu o úhrade nákladov za ubytovacie služby, prípadne prepravu. Po návrate zo zahraničia je potrebné všetky  originály dokladov predložiť poisťovni spolu s vyplneným príslušným tlačivom oznámenia poistnej udalosti. Ak by došlo k odcudzeniu napr. batožiny, je potrebné túto udalosť nahlásiť polícií v zahraničí a originál potvrdenia predložiť poisťovni.  Ak by tvoj let meškal, je potrebné vyžiadať si doklad od leteckej spoločnosti o meškaní letu.  Po návrate z mobility i počas nej nás kontaktuj prostredníctvom mailu / telefonicky a my ti pomôžeme zariadiť všetko potrebné.